PASANGAN ? MELALAIKAN ?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hai semua. apa khabar anda ? 
hihihi. 
hari ni saya nak bercerita dan bercakap dan meluahkan perasaan sikit sebenarnya.
semua nya serba serbi tentang apa yang perempuan selalu perkatakan. 
agak2 anda apakah yang saya maksudkan ye ???
jawapan nya ialahhh : LELAKI.
 
 wanita pasangan nya adalah lelaki kan ?
[tapi sekarang ni dunia dah terbalik je aku tgok. lelaki dengan lelaki adalah biasa]
sebenarnya kan, saya nak nasihat kan kawan2 sekalian.
heheheh [ bajet macam penasihat pulak kan ]
tak de lahh. saya sebenarnya dah banyak kali frust.
semua nya sebab LELAKI laaa. 
 
tapi ALHAMDULILLAH setakat ni, saya tak de lah mengabaikan kehidupan saya.
cuma saya patah hati je lahhh.
bukan apa, lelaki yang saya kenal semua nya manis mulut.
pantang nampak perempuan yang lagi cantik, tinggal je macam tu.
nasib baik laa saya ni ada otak. 
haha. tak de lahh percaya kat lelaki bulat2.
 
sebenarnya kawan2, saya ni teringin laa jugak nak couple2, berpasangan masa kat U.
tapi sampai sekarang saya tak dapat2 lagi. hihihi.
jealous saya tengok kawan2 dating, study sama2. 
 
tapi kan, sebenarnya lagi banyak hikmah kalau tak de pasangan masa belajar ni.
sebab apa ? sebab ianya melalaikan !!!!
mmg lah tak semua nya yang tak baik.
 
tapi kebanyakan pemerhatian saya, bila berpasangan time belajar ni byk keburukan sebenarnya.
mana tak nya, gaduh sana, gaduh sini, nangis sana, nangis sini, merajuk la apa lahhh.
macam2 ragam kan ?
 
 ni lah jadi nya bila dah sayang sangat dengan pasangan dia. hwehwehwe.


pesanan saya, walaupon anda ada pasangan, berpada-pada lah. 
belum tentu masa depan kita akan cerah bersamanya. betul tak ?
lebih baik koranggg usaha untuk diri sendiri macam mana nak kukuhkan masa depan.
bila dah betul2 ada kerjaya, harta, cukup iman semua, baru lahh korang jaga anak orangg.
kahwin terus, lagi bagus kan.
hihihhihi.
bukan apa, selalunya pasangan yang terutamanya pelajar lahh, dorang couple2 ni over sangat. 
geli mata saya tahu ?
 
haa, cakap pasal over ni, saya teringat kat sorang niii.
sebenarnya kawan saya jugak. semenjak dia ber''couple'' dia lupa terus dengan kawan2.
dulu kami rapat and terkenal dengan 4 besties, tapi sejak dia dah berpunya, dia jarang luangkan masa dengan kitorang. [sedih nya tak tahu nak cakap. padahal bukan jadi bini pon, baru couple]
yang paling sakit hati kan kawan2, dia mengelak bila kami ajak dia keluar. 
TUPP! TUPP!
kami jumpa dia kat ^&%%$^&. dating pulak tuu. sakit nya hati.
mulai dari situ dia mula berubah, kelas pon jarang datang sebab ? sebab tdo lambat. 
ni semua sebab pasangan dia tu la !
then, assignment pun lupa nak buat. kami ni dah reasa lain macam. dah tak ada girls day out lagi.
kalau ada pon, mesti boyfriend dia tu ikut.
 
okayyy, so korang mesti dapat agak kan ?
sebenarnya pasangan kita ni banyak memberi pengaruh pada kita.
pilih lah pasangan betul2 , jgn tangkap muat je.
semua ni akan memberi kesan pada kehidupan kita.
 
sekian, wassalam.
 
 
 
 



 

0 comments:

//TBBC . TBBC beastie . all rights reserved